Banner

Registr vozidel

Povinné ručení

TIP! Pro přihlášení vozidla do evidence motorových vozidel budete potřebovat povinné ručení - zelenou kartu. Udělejte si přehledné porovnání povinného ručení s akčními slevami. Zelenou kartu k přepisu od nás obdržíte obratem včetně pojistných smluv. V případě, že chcete maximální ochranu Vašeho vozidla, vyberte si z nabídky havarijního pojištění.

Úvodní stránka Nejčastější dotazy Možný kolaps registrace vozidel
Banner
Možný kolaps registrace vozidel Tisk

Zkolabuje trh s auty? Co nás čeká s registracemi vozidel od 1. července?

Jak moc je reálný scénář kolapsu celé evidence vozidel? Možnost zhroucení trhu s vozidly připouští jak odborníci, tak vysoce postavení úředníci. Jedná se o tunel veřejných financí ve výši 1,6 miliard korun, který započal za působení ministra Aleše Hřebíčka (ODS), pokračoval za Gustava Slamečky (nestraník) až po nedávné působení Víta Bárty (VV). Z původní investice ve výši 100 milionů dosahuje dnes astronomických 1,6 mld. korun.

Co tedy může reálně nastat? Koupíte si nový vůz a nebudete ho moci zaregistrovat a tudíž ani provozovat. Ztratíte technický průkaz, ale nebude kdo, by Vám vystavil nový, opět nemůžete vozidlo užívat. Prodáte vozidlo, ale jeho odhlášení bude nemožné, tudíž ani nový vlastník si ho nebude moci přihlásit. Jednoduše řečeno, veškeré úkony dnes realizované na registru vozidel, nebudou díky nefunkčnosti centrálního registru proveditelné.

A proč právě 1. červenec je dnem „D“?

V tento den budou spuštěny všechny elektronické registry veřejné správy. O tom, že se bezproblémově rozběhne i registr vozidel pochybuje kde, kdo. Zbývá měsíc do spuštění a zkušební verzi dosud nikdo (myšleno z dotčených osob – zejména úředníků na přepážkách registru) ani okem nezahlédl. Pokud jim bude systém představen těsně před spuštěním, nebudou s ním s největší pravděpodobností umět pracovat. O tom, zda bude bezchybný lze rovněž polemizovat. Navíc je připravován dosti netransparentně mimo veřejné zakázky, a tak peníze „tečou“ vesele dál. Ty nejhorší scénáře pak hovoří o ochromení celého automobilového průmyslu, což si tato zem zrovna dvakrát dovolit nemůže. Jedinou jistotou v nastalém chaosu je fakt, že k prvnímu červenci vypne ministerstvo vnitra své servery a o registr vozidel se začne starat právě ministerstvo dopravy. O tom, že jeho připravenost a informovanost dotčených stran je na bodu mrazu, již není pochyb. Změna systému klade nároky nejen na jejich každodenní uživatele (úředníky na registru), ale i na vybavení odpovídající technikou. Nový systém totiž dokáže běžet jen na moderních počítačích a ty na úřadech chybí. Mají být dokoupeny, ale i zde je dosud „ticho po pěšině“. O tom, že úředníci dosud neprošli jediným školením nemluvě.

Kdy to všechno začalo?

Už v roce 2007, kdy ministerstvo dopravy pod vedením Aleše Řebíčka (ODS) začalo budovat systém IMIS (integrovaný monitorovací informační systém) ke kontrole výdajů a účetnictví celého resortu. Hlavní problém tohoto projektu bude nejspíš skutečnost, že základem IMIS je program IFS využívaný průmyslovými podniky např. ve výrobě aut (s účetnictvím nemá zhola nic společného). Tento projekt s v honbě za úspěchem toho kterého vedení stal černou dírou, ve které zvládli jednotliví „vládci“ resortu během 5 let utopit astronomických 1,6 mld. korun. Poslední firmou, která vyhrála tendr na technickou podporu za 12,5 mil. korun měsíčně, není nikdo jiný než ATS-Telcom. Co je však na tomto „IT“ projektu snad nejvíce zarážející je fakt, že centrální registr tolik zásadní pro fungování celé země, vzniká pouze jako doplňkový produkt za nevyčerpané servisní služby pro IMIS. Celkové náklady na „výrobu“ celostátního registru pak budou činit „pouhých“ 27 mil. korun. Zástupci společnosti ATS-Telcom se odmítají jakkoliv vyjadřovat k peněžním tokům, které jim za dobu jejich působení na ministerstvu dopravy přitekly do firemní pokladny. Že by opět nějaká forma přerozdělení veřejných prostředků?

Záchrannou brzdou by měla být neformální dohoda mezi ministerstvy, která zní: pokud by nový systém zkolaboval, ponechá ministerstvo vnitra v běhu stávající registr. Naplnění dané dohody pro něj však znamená další prostředky a ty v rozpočtu kalkulované nemá. Je zřejmé, že výše uvedená dohoda nestojí zrovna na bytelných základech. Navíc tímto by došlo pouze k oddálení problému, který nejspíše nastane, i když bude o několik měsíců odsunut.

Cílem současného vedení ministerstva je uvést v život funkční registr (koneckonců už nás to všechny stálo až příliš) a zejména pak dosáhnout mnohamilionových úspor za správu elektronických databází. Nový poskytovatel má vzejít z otevřené soutěže, kterou začne ministerstvo připravovat letos na podzim. Nechme se tedy překvapit.

 

Objednávka PřepiServis

Objednávka služeb PřepiServis v Praze

Telefon  773 663 331

Pondělí - Čtvrtek: 9:00-13:00

Email  info[]registr-vozidel.cz

english  English friendly

        read more...

16. 12. 2016 je posledním dnem pro přijetí dokumentů pro vyřízení objednávky do konce tohoto roku. Pro Vaše dotazy jsme k dispozici do 22. 12. 2016. V běžném provozu budeme opět od 2. 1. 2017. Děkujeme za pochopení.

Dokumenty ke stažení

DŮLEŽITÉ: od 1.1.2015 lze změnu vlastníka (převod, registrace, dědictví, ukončení leasingu) realizovat v zastoupení pouze na základě OVĚŘENÉ plné moci

Plná moc

Generální plná moc

PřepiServis

Jak jednoduše Přepiservis funguje:

  • Kontaktujete nás telefonicky, emailem či vyplníte jednoduchý on-line formulář
  • Zašlete nám, popř. osobně předáte požadované doklady v originálu či kopii
  • Dle Vašich časových možností dohodneme termín předání dokumentů
  • Vše zajistíme za vás a dle dohody Vám předáme hotovou zásilku

Povinné ručení online | Povinné ručení porovnání | Havarijní pojištění | Důchod | Recepty | Povinné ručení | Pojištění vozidel | Dopravní inspektoráty | Texty písní | Pojištění | Levné letenky | Poviné ručení |